sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

Port st. Lucie

7 viikkoa lähtöön. Onhan se vielä paljon, mutta tuntuu tosi vähältä, kun tätä prosessia on tehny nyt jonkun 8 kuukautta. Tässä postaus siitä, mikä mua USAssa pitäis odottaa.

Mun tulevan vuoden kotikaupunki on Port st. Lucie, 155 000 asukkaan kaupunki Floridan itärannikolla. Tuolta on parin tunnin matka Miamiin tai Orlandoon, mutta ostoskeskuksia löytyy ihan vierestäkin. Mun neighborhood on sellasta perus jenkkien lähiöö, isoja ja hienoja taloja asfalttitien molemmin puolin. Jenkeissä, tai etenkään Floridassa, kukaan ei oikeestaan kävele yhtään mihinkään, joten on suuri plussa että mulla on tuolla oma auto käytössä. Florida kuuluu trooppiselle ja subtrooppiselle vyöhykkeelle, mikä sopii ihan tosi hyvin tälle vilukissalle. Kesäkuukausina keskilämpötilat menee siinä 28-31 asteen paikkeilla ja talvikuukausina siinä vähän yli 20 asteessa (: Tän takia me ollaanki tonne perheen kanssa reissattu parinakin jouluna ja aina on jääny se olo, että tänne täytyy päästä takas.

Kuva

Nyt ei kuitenkaan olla menossa lomailemaan vaan tekemään töitä. Mun tavallinen työpäivä alkaa aikaisella herätyksellä, koska tytöt pitää saada hereille ja valmiiksi jo seiskan maissa. Kun lounaat on pakattu, ajan tytöt koulubussille. Päivät mulla on vapaata. Kotiaskareet ei kuulu mun työhön, mutta toki osallistun niihin kuten yhtenä perheenjäsenenä. Päivisin voin käydä vaikka salilla, ottaa aurinkoa, tehdä vapaaehtoistyötä tyttöjen koulussa tai käydä itse collegea. Mun isäntäperhe maksaa mun opiskeluista 500 dollaria ja voin valita tuolta jonkun tai joitain kursseja mitä haluun käydä syksyllä. Tuolla kurssilistassa on kaikkea arkkitehtuurista ravintotieteisiin, kynsien tekemisestä hiustenlaittoon ja valokuvaukseen, tanssista matematiikkaan, biologiaan sekä sairaanhoitajan ja palomiehen koulutuksiin. Odotan kyllä kouluun pääsyä, tuntuu että tää koko kevät kirjotusten jälkeen on menny ihan harakoille, kun joka päivä ei oo oppinu jotain uutta, vaikka paljon tekemistä onki ollu.. Iltapäivällä haen tytöt koulubussilta ja tehdään yhdessä läksyt välipalan jälkeen. Illalla vien tyttöjä harrastuksiin tai sitten puuhataan jotain muuta! En malttais enää odottaa tonne pääsyä. Tuun toivottavasti saamaan kolme ihanaa “pikkusiskoa” (:

Vaikka aupair-prosessin paperisota onkin jo hoidettu lukuunottamatta yhtä pre-departure -projektia, joka on vielä työn alla, on täällä Suomessa vielä miljoona asiaa hoidettavana ennen lähtöä – haluun käydä täällä vielä hammaslääkärissä, täytyy vuokrata asunto eteenpäin, käydä autokoulun 2. vaihe, hankkia vakuutus, ostaa tuliaiset, pakata ja vaikka mitä.. Töitäkin olis vielä tässä 6 päivää viikossa 8,5h päivässä ihan lähtöön asti. Oon myyjänä tuossa Erottajalla Kartellin flagshipstoressa sekä Kartellin outletissa Suomenojalla ja tykkään kyllä mun työstä tosi paljon. Mutta eipä oo luvassa enää mökkireissuja tai mitään muitakaan lomajuttuja ennen lähtöä..

^ Floridan reissulta ’09 (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti