keskiviikko 6. elokuuta 2014

Byebye Florida, Hello Helsinki!!

Siis herranjumala nyt tähän on tultu, tästä lähtee mun viimenen päivitys Floridasta.  Yks päivä talvella 2012 mä sain yhtäkkii idean lähtee aupairiks ja siitä asti aupairius on ollu iso osa mun joka päivää, oli se sitten idean maistelua, hakuprosessia, pakkaamista, muuttamista, jännittämistä, uuteen kulttuuriin sopeutumista, työntekoa ja nyt vihdoin kotiinpalua. Ja kahen päivän päästä se on kaikki ohi, ja mun täytyy keksii jotain muuta mun elämälle. Kirjotan vielä kotiinpalun jälkeen paremmin koko kokemuksesta, jos sen sit näkis jotenki selkeemmin (tällä hetkellä mun ajatukset on niiiin solmussa), mutta sen voin sanoo, että oli kyllä hieno kokemus ja tiiän että tää on klisee, mutta oon oppinu täällä NIIN PALJON. Kielestä, kulttuurista ja itestäni, ja se kai oli tän koko jutun tarkotus. Tää on ihan älyttömän hieno kokemus ja tarninoita riittää kyllä kerrottavaks lapsenlapsille asti. Osaan arvostaa mun perhettä ja ystäviä niin paljon, samoinkun kaikkea muuta mitä mulla on Suomessa. Yritän ehkä jopa vähän nauttia kylmyydestä ja lumesta ens talvena!!

Onhan tää ollu ihan tosi rankkaa myös, mulle koko vuoden vaikeinta oli toisen perheen talossa asuminen ja koko ajan muiden ehdoilla eläminen. Mun hostperhe oli ihan mahtavista mahtavin, en olis voinu parempaa toivoo. Muutin 17-vuotiaana omaan asuntoon, koska nautin tosi paljon yksin olemisesta ja omilla ehdoilla elämisestä, ja sit joku sai mut 19-vuotiaana muuttamaan viishenkisen perheen taloon, jossa kirjaimellisesti mun työ oli tehä mitä ikinä ja millon ikinä ne mua tarviikaan.. :D Mitähän mä oikeen ajattelin.. Koko vuoden aikana en valittanu mistään, tulin aina aikasin kotiin vapaailtoina ja yritin muutenkin olla täydellinen aupair. Olisin varmaan nauttinu vuodesta vähän enemmän, jos olisin ollu vähemmän täydellinen aupair, mutta mun hostperhe (no ainaki vanhemmat :D) kunnioitti mua ja mä kunnioitin niitä.


Anywaay.. Eilen pakkailin koko päivän. Tää kun ei oo vaan lomalle pakkaamista, vaan muuttamista. Ja tota tavaraa on ehtiny kertyy niin hitokseen.. Nyt on kuitenkin lähes kaikki kamat pakattuna! Carry-on painaa 10kg, toinen matkalaukku 22,8 ja toinen 23,4, että aika tarkalleen oon shoppaillu! Tänään vein kyllä myös ison kassin melkein käyttämättömiä vaatteita hyväntekeväisyyteen.




Illalla mentiin Randyn kanssa viimeistä kertaa Benihanaan syömään! Matkalla pysähdyttiin moolilla ja ostin forever21'sta vielä kolme paitaa ja yhen mekon..  Benihana antaa sulle sun synttärikuussa 30$ lahjakortin, joten mä söin ihan ilmaseks eilen!! Oli ihan taivaallisen hyvää ruokaa taas kerran, ja sitä oli taas julmetun paljon, niin että jäi sitten vielä lounaakskin tälle päivälle. Pöytää odottaessa käytiin siinä benihanan takapihalla, josta on ihan tosi kauniit maisemat!

Tänään oon vaihteeks pakannu ja siivonnu koko päivän. Mun huone on ihan tyhjä ja siellä kaikuu. Ihan hassua että parin viikon päästä tässä asuu joku ihan muu tyttö :D Tässä huoneessa oon viettäny enemmän aikaa kun missään huoneessa ikinä yhteensä, tää on semmonen turvapaikka täällä.




Nyt lähen vielä Randyn kanssa viimestä kertaa ulos. Käydään pankissa sulkemassa tili ja mennään Katjalle sanoo heipat. Illaks sit viel traditioniin kun siellä on food trucks ja ilotulitukset! Sit vähän unta kaaliin ja aamulla kentälle!! Huhhuh..

Sain viimeseen pariin postaukseen ihania kommentteja lukijoilta. Jatkan ihan varmasti blogin kirjottamista vielä Suomessa, aluks sinne sopeutumisesta ja muusta aupairjutusta, mutta sitten myös mun opiskelu/treeni/duuni -elämästä, varmaan uuden asunnon laittamisesta ja miehen kanssa elämisestä.. :DD Mä en ees tiedä kuinka moni siellä tarkalleen tätä blogia lukee, mutta jotenkin on niin hienoa että ihmiset jotka ei ees tunne mua, on seurannu mun blogia joka ikinen päivä viimesen vuoden ajan. Kiitos teille ihanat :) Ja melkein kaikki anonyymien kommentit alkaa "kai munkin on nyt pakko tulla kommentoimaan.." "en oo aikasemmin uskaltanu mutta.. " HERRANJUMALA KOMMENTOIKAA NYT ROHKEESTI :D Siis yleisesti kaikkiin blogeihin mitä luette. Ei ne kirjottajat teitä pure, vaan vannon että ihan jokainen kommentti piristää sen bloggaajan päivää. :) Kiitos ja aamen, seuraavaks kirjottelen Suomesta!!! :D Ellen ehkä jotain tosi sekavaa huomenna aamulla..

6 kommenttia:

  1. Olin just tulossa kysymään, että kai jatkat bloggaamista suomenkin päästä, mutta hyvä että tarkotus olis jatkaa! Tätä blogia ja sun vuotta on ollu niin kiva seurailla (:

    VastaaPoista
  2. Oon nyt seuraillu sun blogia jonkuu pari kuukautta ja nyt oon parin viikon aikan luken melkee kaikki sun postaukset :) tätä on tosi kiva lukee koska sä kirjotat kaikesta tosi kivasi ja selkeästi. Löysin tän sun blogin demin jostaa keskustelusta kun kiinnostuin au pauriudesta ja menin sinne vähän kattelee jonnee missä puhuttiin tästä. Tän sun blogin myötä on alkanu tuntuu kyl tosi paljon siltä et mä haluun kans! :D Mutta oon siis 16 vuotias ja aattelin jos jossaa parin vuoden päästä voisin lähtee jos sillon vielä kiinnostas ja mulla riittäis uskallus :D

    VastaaPoista
  3. Voi Karita. Mitähän tähän nyt sanoin. Hyvää kotimatkaa, lennä turvassa, nauti Suomesta, mulle tulee jotenkin hassusti ikävä sua kun tiedän, ettet ole täällä enää vaikka ollaankin asuttu ihan eri osavaltioissa. :P

    SÄ OLET MENOSSA KOTIIN! Nähdään about kolmen kuukauden päästä ! <3

    VastaaPoista
  4. Vau, hassua että nyt säkin lähdet kotiin! Oon sun blogia seuraillu alusta asti ja ehottomasti lemppareihin kuuluu :) ite oon lähössä vuoden vaihteessa australiaan reppureissamaan ja töihin :-) hyvää kotimatkaa!

    VastaaPoista
  5. Olen seuraillut blogiasi myöskin koko vuoden, mutta kommentointi aina jää... käyn usein kattomassa ootko tehnyt uutta postausta ja innolla odotan nytkin mitä tuleva tuo tullessaan! :-) Turvallista kotimatkaa ja tervetuloa takaisin Suomeen ;-)

    VastaaPoista
  6. Kiitos kaikista ihanista kommenteista!! On niin ihana huomata, että joku oikeesti lukee tätä :D Ja joo Laura tää on niin hassuu.. :D Mut joo muutama kuukaus ja nähään sit Suomessa!

    VastaaPoista