maanantai 4. elokuuta 2014

Back from the cruise!

MUL ON KAKS PÄIVÄÄ TÄÄLLÄ JÄLJELLÄ?! Siis mitäh?! Ihan oikeesti tuntuu että mun aivot flippaa ku ei pysty ymmärtää tätä. Siis välil tulee sellasii et en haluu lähtee :D Ku tääl kaikki on nyt tuttuu ja turvallista ja sit tuun Suomeen ja kaikki on taas uutta ja taas pitää sopeutuu. Vaikka oon kyllä innoissani myös. En tiiä, ihme tunteita pää täynnä.. :D Anywayy.. on tässä vähän kirjotettavaa koska laivalla ei ollu nettiä, joten tästä lähtee..

Perjantaiaamuks oli suunniteltu mulle läksiäisbrunssi (ja myös early birthday party, josta mä en tiennykkään :D) meille. Vieraina oli oikeestaan kaikki ketä mä täältä tunnen, lasten kavereita perheineen, Katjan perhe ja Randy. Herkuteltiin älyttömän hyvällä aamupalalla ja Katja oli tehny mulle synttärikakun!! :D En muista millon viimeks joku olis tehny mulle synttärikakun (tai laulanu happy birthday mun puhaltaessa kynttilöitä!), joten oli kyllä ihan huiput synttäripirskeet heti aamusta! Sain myös mun hostperheeltä lahjaks Michael Korsin lompakon/käsilaukun (mikä on purse suomeks?!) ja siinä mukana IHANAN kirjeen. Siinä oli kiitokset listana kaikista niistä asioista mitä oon auparina tehny. Suurin osa oli sellasia että en ees oo tajunnu että mun hostperhe huomaa että teen niitä, joten oli ihanaa saada kiitosta kaikesta. Sit oli mun ja Randyn aika lähtee ajaa laivalle, ja mun piti sanoo hostperheelle hyvästit. Mä meen siis tänään vielä sinne kotiin, mutta hostperhe on tän viikon reissussa, joten en nää niitä enää ennen mun lähtöä. Oli jotenki vaikee ymmärtää että nää on oikeesti hyvästit tosi pitkäks aikaa, joten ei tuntunu niin pahalta. Tytötkin oli kiireisinä kaikkien kavereitten kanssa, A kyllä itki pitkän aikaa mun sylissä. Se on niin sulonen, en kestä.. Sitten vielä halasin hostvanhemmat ja lähettiin Randyn kanssa kohti satamaa.


 

Päästiin laivaan iltapäivällä ja kaikki oli tosi hienoa. Meillä oli siis neljän päivän risteily bahamalle sellasessa upeessa laivassa. Toi oli vielä noita pieniä (vähän siljaa isompi), mutta noi isoimmat on vielä kolme kertaa ton kokosia ja niissä onkin sitten kaikki luisteluradoista vesipuistoihin ja ihan kaikkeen maholliseen. Laivalla kaikki sisältyy risteilyn hintaan: ravintolat poolbareista buffetiin ja hienoon fine dining –ravintolaan, ja tota ilmasta ruokaa on saatavilla 24 tuntia vuorokaudessa. Room service tarjolla myös ympäri vuorokauden, sisältyen risteilyn hintaan tietysti, ja tota hyödynnettiin aamupalalla heti ekana aamuna. Meijän room service attendant on ihan älyttömän hauska tyyppi. On koko ajan lähettyvillä tossa hytin ulkopuolella, ja aina meijät nähdessään puhuttelee meijän nimillä ja kyselee mitä ollaan tehty ja tarvitaanko mitään. Niin täällä kaikki puhuttelee nimillä. Tuolla ravintoloissa ne opettelee meijän nimet ekana päivänä ja muistaa ne koko risteilyn ajan.


Perjantaina mentiin syömään tonne hienompaan ravintolaan. Täällä on määrätty pukukoodit casual, smart casual ja formal, ja perjantai oli casual night, eli ei tarvinnu olla mitään fancya päällä, mutta ravintolan ovella käännytettiin toiseen ravintolaan perhe, jonka pojalla oli hiaton paita. Vähän eri meininkiä kun siljalla siis.. Ravintolassa tilataan sitten kaikki kolme ruokalajia (painotan edelleen että kaikki on ilmasta, voit siis tilata vaikka 10 ruokalajia jos ei huoleta etiopian nälkäänäkevät lapset..) ja kaikki on tosi fancya, tarjoilijat laittaa sulle ruokaliinan syliin ja sitä rataa.

Tällä risteilyllä viihde on ollu jotain ihan tosi mainiota. Viimesen neljän päivän aikana oon nauranu niin paljon että nyt on vatsalihakset kipeenä. Joka päivä sun huoneeseen tuodaan päivän ohjelma, jossa on varmaan 200 asiaa, jota tänään voit halutessas tehdä tai osallistua. Perjantaina oltiin kattomassa stand up komiikkaa, ja naurettiin kyllä ihan vedet silmissä. Oltiin kattomassa myös muita showta ja ohjelmia ja kaikki oli kyllä niin viihdyttäviä!! Myöhään illalla mentiin vielä ylimmäiselle kannelle, jossa on pool alue: yhteensä 8 uima-allasta ja hot tubia ja iso elokuvakangas siellä ulkona. Siinä sitten rentouduttiin hot tubissa ja katottiin frozenia taivasalla keskellä merta!  




Kuten kuvista näkyy niin ilmat ei ollu ihan sitä mitä tilattiin! Toi hurrikaani Bertha vetäs just tosta meijän vierestä, niin että koko paatin suunnitelmat meni vähän uusiks.. Mut kirjotan lauantaista eteenpäin huomenna ettei täst tuu viel sekavampaa kun mitä se jo on. Pysykäähän kuulolla! :))


2 kommenttia:

  1. toi risteily kuulostaa niin kivalta! mulla oiskin nyt muutama kysymys sulle siitä :D mistä hommasitte ton risteilyn, paljon se makso per hlö ja missä kaikkialla kiersitte? :) kiitän jo etukäteen! älä lopeta bloggausta kun tuut suomeen:(

    VastaaPoista
  2. Oli joo ihan älyttömän ihanaa, meen ihan varmasti itekki uudestaan! Expedia.com'ista kannattaa kattoa noita. Meijän risteily oli noin 360$ veroineen (hinnat noilla sivuilla on vielä ilman veroja ja tipit tulee vielä päälle noin 15$ päivä) ja toi sisältää sit kaikki ruuat ja showt yms. laivalla. Meijän risteilyn oli tarkotus pysähtyä bahamalla nassaussa ja coco caylla, mutta coco caylle ei ikinä sit päästy ton hurrikaanin takia. Suurin osa noista risteilyistä on just bahamalle tai meksikoon ja niitä on kolmesta yöstä kahen viikon reissuihin! Hih joo yritän kirjotella jostain jatkossakin! :)

    VastaaPoista