tiistai 6. elokuuta 2013

Feeling super excited!!

No härreguud kun lähtö lähenee!! Jos joku ois sanonu mulle tasan vuos sitte, että oon lähössä yksin vuodeks maailmalle, nii oisin nauranu itteni johonki maanrakoon. Tai sillon alkutalvesta, ku ekan kerran katoin Cultural Caren mainosta meijän koulun seinällä, siinä luki "Vietä vuosi USA:ssa" ja mä ajattelin että what the hell, why not. Ja nyt sitä IHAN OIKEESTI mennään. HUIPPUA :')))

Yksin tässä ei kuitenkaan tulla olemaan. En oo päässy vielä ees paikan päälle, mutta oon saanu jo hurjasti orastavia auppariystäviä. Mun aluekoordinaattori laittoi jo viestiä että ne siellä oottelee! Tuolla alueella (kaikki tosin ainakin tunnin matkan päässä - tuolla kaikki käsitteet on vähän jättimäisempiä) on kuus muuta aupairia ympäri maailmaa ja niistäkin kaks on laittanu mulle jo viestiä ja suunniteltiin jo yhteistä puuhailua! Lisäks oon jo pidempään viestitelly yhden suomalaisen kanssa, joka lähtee mun kanssa samana päivänä, tosin toiselle puolelle usaa. Ja tällä viikolla laiteltiin viestiä myös yhden Floridaan tulevan suomalaisen kanssa! Jotenki tuntuu kyllä tosi tärkeiltä nää pienetki jutut, tuolla tulee vertaistuelle ihan varmasti tarvetta! Toisten blogeista on ollu myös tosi paljon hyötyä ja toivon et joku tuleva auppari saa tästäkin jotain. Jonku verran oonki saanu jo kaikkia käytännön kysymyksiä prosessista ja lähdöstä, antakaa tulla lisää vaan!

Nyt ois vielä tuo pre-departure -projektin valmistaminen ennen lähtöä. Tuo jenkkijärjestö tosiaan vaatii tollasen projektin, jota käydään läpi tuolla aupair-koulussa. Se koostuu 10 osasta, joissa kirjotetaan kaikkea oman maan tavoista kehityspsykologiaan ja askarteluohjeisiin. Mulla on tekstistä joku 70% kirjotettuna, joten vielä on puuhaa kirjottamisessa ja sitten sen kokoon askartelussa.

Nyt viimeisiä juttuja ennen lähtöä! Ens viikonloppu menee duunin lisäks muuttopuuhissa ja sitten seuraavana "juhlitaankin" jo mun läksäreitä.

Kuvat mun ja Oulan picniciltä viikonlopulta. Kovasti oltiin Suokkiin menossa, mutta Kauppatorin halkaseva lauttajono laitto meijät tallustelee Tervikseen. Paitsi viimenen on tältä aamulta, mun aamupala, kun kynsihuoltaja oli myöhässä :)) omnomnom koskaan ei ole liian aikaista jätskille. Aamen.






2 kommenttia:

  1. laitoin sulle haasteen, voit lukea sen täältä: http://emiliaenglannissa.blogspot.fi/ :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee fantsua!! Haaste vastaanotettu, kirjottelen huomenna (:

      Poista