perjantai 30. elokuuta 2013

Sunbathing, eating, shopping - what else can I need?!

Perjantai ja ensimmäinen työviikko Floridassa takana. Aika tosi hyvät fiilikset, tuun varmasti viihtyy täällä vielä seuraavat 51 viikkoa! Jotkut asiat tuntuu vielä kummalliselta, mikä on tietysti ymmärrettävää kun vaihtaa kerralla asuintoverit (yksin asumisesta viishenkiseen perheeseen..), asuinpaikan ja kulttuurin. Ruokailutottumukset, säännöt, normit, kieli - kaikki muuttuu. Mutta en mielestäni koe mitään järin suurta kulttuurishokkia. Jaksan kyllä vielä joka päivä ihmetellä sitä, miten kaikki on täällä niin suurta - jopa talouspaperin yks arkki on sen kokonen, että se riittäis mulle suihkussakäyntiin!

Tää otti mun kans aurinkoo.. Näitä vilisee täällä!
Tänään päivä alkoi oikein aurinkoisesti sillä, kun nuorin sanaakaan sanomatta suoraan sängystä tuli keittiöön, puri isosiskoaan ja alkoi huutaa kurkku suorana "I'm not going to school!!". Onneksi hostmom oli tänään aamulla kotona, ja saatiin kun saatiinkin kaikki tytöt autoon ja bussiin. Tyttöjen viemisen jälkeen jatkoin taas uniani muutaman tunnin. Päivällä pesin kaikkien tyttöjen lakanat ja tunnin ehdin olla auringossakin. Yhdeltä Area Directorini tuli käymään. Se oli ihana sellanen perus jenkki mamma, kaikki on niin ihanaa ja aurinkoista ja "sweetheart" olin sille heti. Yleensä tällä käynnillä selvitetään noita kaikkia käytännön juttuja (social security number, ajokortti, tili, koulu), mutta koska täällä talossa on ollut ainakin miljoona aupparia, mun ihanat hostit on hoitanu mun kanssa jo noi. Area Directorkin koko ajan päivitteli sitä, miten onnekas olen kun tähän perheeseen olen päässyt, että ihan mahtavat hostit! Juteltiin sitten hetki siitä, miten mun eka viikko on täällä mennyt.



Perjantain kunniaksi haettiin tänään tytöt koulusta asti. Mentiin kaikki kuusi sitten Chili'siin syömään, ai että kun oli hyvää! Täällä toi ulkonasyömiskulttuuri on kyllä tosi erilainen, näitä ravintoloita on tosi paljon ja jengi myös syö ulkona tosi usein. Toisaalta mikäs siinä, kun tänäänkin mun ruoka (kunnon salaatti + chicken fajitas) maksoi 8 dollaria eli 6 euroa. Helsingin Santa Fessä pelkkä fajitas 20€..


Kun tultiin kotiin niin tytöt hyppäs pooliin ja kun hostdad oli heitä vahtimassa, niin me hostmomin kanssa salakavalasti karattiin ostoksille. Ajettiin tohon Jensen Mallille, jossa on mm. Hollister, American Eagle, Victoria Secret & Pink, Forever21, Macy's jne. Sain tänään mun ensimmäisen palkan, mutta kun Hollisterilla oli "entire store -40%" niin tiedätte varmaan mitä sille palkalle kävi. No ei oikeesti ku tein tosi hyviä ostoksia!!! Ostin hupparin 12 eurolla, mekon 15 eurolla ja mustat perus verkkarit 17 eurolla - hollisterilta. Tukholmassa saat maksaa yhestä vetskarihupparista 60€.. Joten hyvä minä :) Jätin nimittäin kaikki perus hollisterit kotiin, mikä ihana syy ostaa lisää!

Heikko kuva, koska en halunnut näyttää turistilta :D

Illalla katottiin vielä tyttöjen kanssa Disneyn jotain teen-leffaa, jossa Mollee Gray näytteli. Oli kuulkaas mainitsemisen arvoset ilmeet, kun jossain vaiheessa mainitsin, että tunnen ton Gigglesin näyttelijän. Mollee on siis ollut meijän tanssinopettajana kaks vuotta lentäen noin kerran kuussa Suomeen muutamaksi päiväksi, ja sitten ollaankin treenattu aamusta yöhön.


Löysin kamerastani myös muutaman sinne uponneen kuvan mun matkalta!






9 kommenttia:

  1. Vitsi tulee hyvä mieli kun lukee näitä sun postauksia ! Oon itekkin ollu jenkeissä parikertaa ja nyt tullut hirvee himo päästä uudelleen kun oon seuraillut sun päiviä (: toivottavasti sulla on ihanaa siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jii kiitos kommentista, ihanaa jos näistä on jotain iloa! Joo tiiän fiiliksen, ei täst vaan voi saada tarpeekseen :D Kiitos! :)

      Poista
  2. repesin ääneen tolle purasulle! ei oo todellista! :DD
    oon ite au pairina vermontissa kolmelle kauhukakaralle mut ne sentää herää suht hyvällä mielellä kouluun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niinpä, kyl siin itelläki meni hyvä hetki ihan vaa et mitä hittoa just tapahtu.. :D haha lucky you, noi aamutappelut on aina niitä kaikkein pahimpia..

      Poista
  3. Paljon saat palkkaa? ( Just asking, totally personal matter i know) :) Mietin vaan, kun järjestöjä on niin monenlaisia nii toivottavasti oot napannu hyvän!

    -C

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä saan saman kun CC:n aupparit eli 195,75 dollaria joka viikko! (:

      Poista
    2. Okei, loistavaa! :) Oon kuullu kauhutarinoita, että jotkut aupparit on jenkeissä 100 dollarin viikkopalkalla ja tekee ihan hulluja tunteja. Who knows mitä kautta ne on menny!

      Kivaa seikkailua sulle sinne!

      -C

      Poista
  4. Voi vitsit tää sun blogi on ihana! Oon nyt selaillu aikajärjestyksessä näitä sun postauksia ja oon jo ihan koukussa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ihanaa kiitos!! Itestä tuntuu että ihan soopaa kaikki, mut loistavaa jos täst on jotain hyötyä tai viihdykettä tai jotain.. :D Mut sun blogi vasta ihana onkin!! Ihania kuvia ja onnittelut isäntäperheestä, jään ehdottomasti seuraamaan! :)

      Poista