tiistai 27. elokuuta 2013

You're their mom?

Tänään kun olin vienyt tytöt bussille, jatkoin siitä itsekkin kouluun mun matikan kurssille. Käyn täällä Indian River State Collegea, jolla on monta kampusta täällä, mutta tuo lähin noin 20min ajomatkan päässä. Oih mun matikanopettaja on niin ihana, sellanen ihan älyttömän hauska tumma täti! Tunti oli muutenki tosi kiva, vaikkakin ihan älyttömän helppo, mutta luotan siihen että vaikeutuu vielä tästä.. Nyt nimittäin käytiin läpi lukusuoraa ja ensimmäisen asteen yhtälöitä... Mun graafinen superlaskin (niinkun tää opettaja sitä kuvaili "this does everything for you but clean your kitchen") on kyllä kovin paheksuttu tolla kurssilla, koska se on kuulemma liian advanced. Mukava opettaja sanoi kuitenkin tuovansa mulle lainalaskimen, jotten joudu ostamaan uutta vaan yhden kurssin takia. Joka tapauksessa, toi koko 1200 dollarin kurssi tulee todennäkösesti olemaan kertausta lukion pitkästä matikasta,vaikka onkin tuolla collegessa niitä ei ihan helpoimpia kursseja.

Suklaata nää vaan ei osaa tehdä, ei ollu hyvää.
Kotimatkalla pysähdyin Walmartiin, koska tarvitsin vielä muutamia perusjuttuja. HERRANJUMALA olin unohtanu miten isoja ja halpoja ne on! Hostdad sano, että toi on vielä yks pienimmistä, kun osa niistä on sitten lähes 25 000 neliöisiä (jalkapallokenttä on noin 6000) ja kaikki tosiaan 24/7 auki. Eli jos tulee himo ostaa uus sohva, pyörä tai thaimaalaista ruokaa keskellä yötä - no worries (ruisleipää et kuitenkaan saa etkä fazun suklaata - ne kaks asiaa johon oikeesti voi iskee himo yöllä..) Ne jotka tuntee mut hyvin tietää, että rakastan ruokakauppoja. Arvatkaa vaan miltä näytin kun tallustin ton walmartin käytävillä, olin kun Jali suklaatehtaassa. Voisin viettää tuolla vuorokauden tutkaillen kaikkea uutta ja ihanaa, mutta yritin nyt kuitenkin jättää tutkailtavaa myöhemmällekkin.


Tosiaan olin ihan unohtanu miten halpaa täällä on. Kaks litranen diet coke maksaa tasan yhden dollarin eli 75 senttiä, kun Suomessa toi on halvimmillaankin yksittäin ostettuna 2 litraa on 3,7€ (2,75/ 1,5l) - se on 5 kertaa enemmän!!! Lidl-colaki on tuplasti kalliimpaa ku täällä oikee kokis tai pepsi. Kaikki perus maybeline yms. ripsarit maksaa noin 4€, isosta hiuslakkapullosta maksoin tänään 1,40€, isosta kynsilakanpoistoaine-pullosta 70 senttiä ja Hawaiian Tropicin aurinkoöljystä 5€ (ainaki 20€ nää Suomessa..?). En tuu ikinä täältä pois!! Vaateosastolla myytiin kivoja shortseja kolmella dollarilla eli noin kahdella eurolla. Ja mikä tärkeintä, ben & jerry's - 1 iso purkki: 2,5€ täällä ja 7€ suomessa. Plus täällä on jotain kahta miljoonaa eri makua! Oh I'm in heaven!



Kaupasta kotiin tultuani tein mun matikan läksyt ja makasin X-asennossa mun sängyllä. Neljältä hain tytöt, syötiin dinner ja tyttöjen kotiläksyjen jälkeen lähdin viemään kaksi nuorinta cheerleading-treeneihin. Tänään tuolla puiston laidalla kävi mulle ekaa kertaa tää perus aupparin painajainen, jonka varmaan kaikki meistä on kuitenki kohdannu - "You're their mom?" kysyy vanhempi nainen vähän säälivästi hymyillen. "NOUUUUU A BABYSITTER". Täällä muuten mua kutsutaan babysitteriks vaikka nuorin lapsi on 7..

Kun päästiin kahden tunnin treeneistä kotiin, syötiin iltapalaa ja laitoin tytöt nukkumaan. Äskön luin A:lle vielä melkein tunnin tarinaa kolmesta keijusta ja niiden mehiläiskavereista - kirjan alusta loppuun. Se fiilis, kun alat viimesillä sivuilla kuulemaan vaisua tuhinaa vierestä, sammutat valon ja suljet oven.

Picking up the girls













4 kommenttia:

  1. Hahaa, mua ei IKINÄ luulla näiden poikien äidiksi ihan vaan sen takia, että itse oon blondi suomalainen ja pojat tummaihoisia ja -hiuksisia intialaisia ;) Kätevää!

    VastaaPoista
  2. Wau kuulostaa kuitenki tosi hyvältä toi siun opiskelu, hyvää tekemistä au pairiuden ohella! Olikse niin että siun perhe maksaa osan tosta kurssista? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sitä se nimenomaan on! Joo perhe tulee 500$ vastaan (:

      Poista