lauantai 8. helmikuuta 2014

Kännykkä, lompakko ja pepper spray?!

Diipadappadaa eilen meni päivä taas tumbling-treeneissä ja ilta tyttöjen kaa puistossa. Kotimatkalla vein tytöt Dunkin Donutsiin ja se ei kyllä koskaan petä, aina saa hymyn tyttöjen kasvoille. E:kin tuli halaamaan että Thank you Karita, you are the bestest nanny ever (sama tyttö, joka viime viikolla vaati uutta lastenhoitajaa). Illal katotiin sit Sochin avajaisshow. Hauskaa kyllä katella tällä kertaa olympialaisia täältä toiselta puolelta maailmaa. En mä varmaan mitään muuta aijo hirveesti seurata kun tietysti lätkää (mikä tulee olee tosi kivaa, kun suunnilleen kaikki Suomen pelit tulee mulle kolmelta aamuyöstä..)

Tänään olin töissä vaan aamun. Seiskalta ylös ja lasten lunchboxit horsecampille valmiiks. Tytöt hereille, aamupalat nassuun, hiukset leteille ja autoon. Carpoolataan (sori tää puuttuu suomenkielestä,  siis vuorotellen jonkun muun tytön vanhempi tai minä vien) aina tonne, joten haettiin pari tyttöjen kaveria myös mukaan ja siinä sitten tuli taas semmonen bussikuski olo, kun minivanilläni ajelin viiden muksun kanssa. No mutta tytöt pääs ratsastamaan ja siitä alko mun vapaapäivä! Tarkotus oli saada kaikkee aikaseks, mutta nukahdin sit mun sängylle heti ku pääsin kotiin ja heräsin neljältä. Että siihen meni sit se vapaapäivä!! No illaks lähin kuitenki R:n kans ulos.. käytiin syömäs, hakattiin muutama rundi air hockeyy ja mentiin leffaan kattoo Ride Along, joka oli seki tosi hauska! Tää mun blogi alkaa koht muuttuu tälläseks leffa-arvosteluks, ku käydää joka toinen päivä leffas.. mut tääl ei tosiaan oo ihan hirveesti muut tekemistä.

Eilen ku katoin uutisii nii sit tuleeki uutinen, et tos meijän lähi-walmartin parkkipaikalla ryöstettiin aseen kanssa joku yksin ollu nainen keskellä iltapäivää, eikä niitä ryöstäjiä oltu edes saatu kiinni. Olin itseasias käyny samassa Walmartis kaks kertaa aikasemmin samana päivänä, yksin tietysti. En nyt yritä aiheuttaa mitään huolta tutuissa, ei mulle tääl mitään käy, tos walmartis käy varmaan kaks kertaa suomen asukasmäärän verran ihmisiä päivässä, mut tälläsis vaan jotenki havahtuu taas siihen, ettei asiat oo samal tavalla kun Suomessa. Ennen tänne tuloo mietin tota turvallisuusjuttuu jonkun verran, koska täällä rändöm ihmisiä joutuu tollasten uhreiks aika paljon ja jenkeistä oli aika vaarallinen kuva, mut nyt kun täällä on tottunu asumaan ja tää tuntuu kodilta, ei oo taas tullu mietittyy tollasta, varsinki ku asun vielä tosi hyvällä alueella. Haettiin samast Walmartist tänään leffaeväitä ja tuli puheeks toi R:n kanssa, se kerto että joskus viime vuonna samalla parkkipaikalla samanlaisessa tilanteessa yks sen parhaista kavereista, jonka mäki oon tavannu pari kertaa, oli juossu ryöstäjän kiinni, taklannu maahan ja tullu puukotetuks siinä sitten kaulaan. Että sellasta. R kysy heti että kannanksmä mitään self defence juttuu mukana, en tietenkään, mä oon suomalainen, ei oo tullu ihan ekana mieleen. Niillä on kuulemma pojilla kaikilla pocket knifet aina käden ulottuvilla ihan vaan omaa henkee puolustamaan ja monilla tytöillä pepper spray laukussa. Nää on tietysti täällä ihan laillisia toisin kun Suomessa, voi walmartist käydä ostaa, että pitäis varmaan, kun täällä tulee niin paljon yksin liikuttua. Mutta pointtina taas, että kyllä Suomi vie tälläsissä kuus nolla. Tääl saa aina yksin, ja erityisesti muksujen kanssa liikkuessa pitää kyllä silmät auki joka suuntaan, en mielelläni ottais asetta otsalle.. Tarinaa kuvittamaan valvontakamerakuva tosta aikasemmasta tapauksesta..


Ja tosta voi kattoo videon eilisestä.. 


3 kommenttia:

  1. Ei hitto, mä en osaa varoo sitten en yhtään!! Tuo kyl tommonen tilanne, et eipä tos mitään voi kyl tehä jos sattus kohalle.. Taijan mäki kohta käyä hakee ittelleni pippurisuihkeen laukkuun! xd

    VastaaPoista
  2. Mun hostdad lahjoitti mulle just pari viikkoa sitten pippurisuihkeen. Olin sillee, et hetkinen, mitä mä tällä... ?

    VastaaPoista