torstai 6. helmikuuta 2014

Nothing beats mommy

Eilen vaan lagasin aamupäivän, päiväl sit tumbling-treeneihin. Kuolema tuli taas.. notkeutta kyl löytyy tarpeeks, mut voima on se ongelma, vaikka tuntuu että koko elämän onki treenannu. Mut koko ajan opin kaikkee uutta, mikä tuntuu niin hienolta!! Tytöt hain taas bussilta, tein ruokaa, tehtiin läksyt ja lähettiin puistoon. Perus settii siis! Tänään hain A:n koulusta vähän aikasemmin (4:15) kun oli doctors appointment, koululla taas juteltiin mukavia ihanien koulutätien kanssa. Lääkärin kautta kotiin, jossa taas ruokaa ja läksyjä ohjelmassa. Illalla vielä E gymnasticksiin, vähän Arielia telkkarista ja petiin. 

Kaikilla auppareilla on tietysti erilainen työaikataulu, ne joilla on alle kouluikäsiä lapsia yleensä työskentelee päivät ja vanhempien kanssa tehdään töitä aina koulun jälkeen. Mun työpäivä yleensä kestää siihen asti, että kaikki tytöt on unessa ja vastuussa oon vielä senkin jälkeen, koska mun hostvanhemmat on usein yöt töissä. Mä myös herätän tytöt joka aamu, oon yksin vastuussa niitten aamusta ja kouluun ehtimisestä. Tää on tietysti aika poikkeuksellista aupparille, mutta tykkään kyllä tästä näin. Toisaalta myöhään illalla tulee helposti riitoja kun tytöt on väsyneitä ja hampaiden pesu, suihkuun meno ja yöpukuun vaihto on aina loistavia raivariaiheita, mut toisaalta on myös ihanaa auttaa nuorempia tyttöjä hiusten pesemisessä ja hampaiden harjaamisessa. Tänäänkin oli hammaspyykistä kehkeytymässä huutoa, mutta leikittiin sitten että E oli leijona ja mä harjasin sen hampaat. Tälläst tää on! Tytöt usein pyytää, että letitän niiden hiuset yöks, että aamulla on kivat kiharat, joten letitystaidoistakin on täällä ollu paljon hyötyä. Ja joka aamu laitan nuorempien hiukset. Päivän paras kohta on kuitenki peitellä tytöt sänkyyn, joskus tarinan kera. A on alkanu ehkä viimesen kuukauden aikana lisäämään aina "Good night Karita, see you in a morning" settiin "I love you" perään, mikä tuntuu tosi ihanalta. A on niin sulonen ku aina aamusinki siinä missä K ja E ryntää bussiin niin se aina pysähtyy sanomaan "Karita I hope you have a GREAT day, I love you".  

Noi hostvanhempien työajat tarkottaa kuitenki myös sitä, että tytöt näkee aika vähän vanhempiaan, mikä on tietysti tosi raskasta noin pienille. Täällä me usein hengataan kaikki kolme aikuista kotona päivällä kun tytöt on koulussa, mutta monesti hostmom joutuu lähtemään töihin melkeen heti, kun tytöt tulee koulusta ja palaa vasta kun tytöt on taas seuraavana päivänä koulussa (jep, täällä 14h työpäivä on ihan normaaleja).  Tietenkään tää ei oo kivaa vanhemmille eikä lapsille, ja monesti varsinki E alottaa päivänsä huutamalla "I want mommy", mikä on aina tosi hankalaa, vaikka ymmärrettävää. Äidiks en tästä voi muuttua, vaikka hyvä korvike yritän olla. Tietysti äiti on aina äiti, enkä mäkään olis 7-vuotiaana halunnu alottaa mun jokaista arkipäivää lastenhoitajan kanssa. Olisin varmaan huutanu vielä kahta kauheemmin.

Siis äidistä puheen ollen mitä hittoo mun vanhemmat tulee tänne viikon päästä!! Nyt on ollu niin paljon kaikkee ettei oo ehtiny ees tätä hirveesti ajatella. Mulla on tosiaan vaan neljä päivää vapaata, jolloin mennään joko Key Westiin tai Bahamalle, mutta muuten sitte noi tulee tohon aika lähelle hotelliin, että voin päivät hengailla niitten kanssa.

Parempien kuvien puutteessa muutama kuva viime viikonlopun warrior dashista. En todellakaan tienny et siel otetaan ees mitään kuvia, mikä näkyy kyllä ilmeistä.. :D Ja juu tuossa on ihan kunnon piikkilankaa, joillain oli selät verillä tosta...



4 kommenttia:

  1. Hei! :) Ensinäkin tosi ihana blogi sulla ja toi warrior dash näyttää vähintäänkin mielenkiintoselta! Oon ite menossa huomenna http://www.snowrunfest.com/ tonne... :D Jännittää.

    Mutta asiaan! Oon ite tulossa Au Pairiks Delawareen kuukauden päästä (10.3.) Mä koen, että kaikista näistä kenen blogeja luen sulla on ehkä samankaltaisin tilanne, mitä mulla tulee olemaan. Et aika vähän auppareita lähistöllä (toki käsittääkseni enemmän kun siellä) ja lisäks mun aikataulu tulee olee täysin erilainen, kuin muilla auppareilla. Vanhemmat tekee vuorotyötä 11-12 tunnin vuoroissa (+matkat) eli mun aikataulu muuttuu suunnilleen viikoittain. Teen myös paljon viikonloppuja, mutta on toki myös vapaita viikonloppuja. Mut jokatapaukses, tällä hetkellä muo ei haittaa yhtään tuleva aikataulu, vaikka kovasti kaikki aupparit tuntuu ylistävän "normaalimman" aikataulun perään. Mulla vaan klikkaa niin hyvin host perheen kanssa, että en halunnut jonkun aikataulun takia niitä hylätä :D plus niillä on aina avoimet ovet, eli jos oon töissä viikonloppusin ni muut aupparit saa tulla silti hengaa mun luo ja yöks yms. Lisäks lähistöl asuu ilmeisesti paljon paikallisia nuoriakin. Mutta jokatapauksessa, oon tätä sun blogia kyllä lukenu aika paljon ja saanut sellasen kuvan, että sä viihdyt tosi hyvin ja se tosi paljon rauhottaa myös mun mieltä! :D Ootko sä ite kokenut missaavas jotain kun sun aikataulu on niin erilainen? Ootko jääny paljon pois muiden menoista tms? Mun host vanhemmat tekee kans pitkää päivää niin vaihtelevalla aikataululla ja välillä on pitkiä aikoja, että pojat näkee vanhempia tosi vähän, miten sä yleensä oot saanut sen tilanteen hoidettua kun sun hostlapset alkaa oikeen kunnolla ikävöimään vanhempiaan? Onko jotain vinkkejä siihen liittyen? Tai ylipäätään tollaseen poikkeavaan aikatauluun ja siitä henkisesti selviytymiseen :D En kyllä ite usko, että tulee olee mtn hirveitä hajoamisia mulla ton aikataulun kanssa mutta hyvä sitä on aina varautua kaikkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! :) Kiitos!! Ei vitsi näyttää huipulta toi snowrunfest, todellaki ens vuonna menossa jos järkätään uudestaan!! Joo tosiaan, mulla myös tällänen rändömaikataulu. En kyllä oo koskaan jäänyt mistään paitsi, mun hostvanhemmat aina sanoo, että jos tarpeeks aikasin ilmottaa, niin mikä vaan ilta järjestyy vapaaks, joten mitään suurempia kekkereitä en oo joutunu onneks skippaamaan! Toki välillä tulee viikonloppuiltoina jotain viestejä, että tuutko ulos, ja jos oon lasten kanssa keskenään, niin sit jää tollanen väliin.. Ja mulla sama juttu, että tänne saa myös tulla kavereita yöks, mikä on tosi ihanaa!! Ja joo mä viihdyn täällä tosi hyvin, vaikka auppareita ei asu lähimailllakaan, niin oon tutustunu paikallisiin, mikä on tosi ihanaa, ehkä vielä jollain tavalla parempi juttu, vaikka on aupparitkin aina superihania. Eka vaan oli tosi vaikee löytää seuraa, niin että ekat kuukaudet oli kyllä sellasta sosiaalista tuskaa.. :DD

      Toi I want mommy on kyllä aina tosi hankala tilanne, mulla sitä tekee onneks vaan nuorimmainen.. Mä yleensä vaan rauhallisesti sanon, että äiti on nyt töissä ja että mä oon nyt sun kanssa täällä, halaan ja yritän rauhotella. Joskus se menee sillä ohi, joskus alkaa vaan kahta kauheempi huuto. En tiiä mikä tohon ois sitte paras toimintatapa.. Kyllä tälläsestä hullutakin aikataulusta selvii ihan hyvin, meillä ainaki toimii perheessä se tosi hyvin niin, et mahollisimman aikasin aina kumminki päin kerrotaan jos on jotain vapaapäivätoiveita, vaikka välillä kyllä ärsyttää koko ajan olla kyselemässä vapaista.. Mun hostisä tosin saattaa saada kutsun töihin melkeen koska vaan, joten mulla on myös vähän sellasia "todennäkösesti vapaita", mitkä on kyllä superärsyttäviä, kun on vaikee suunnitella mitään. Onneks niitä vähemmän ja mun hostperhe kyllä yrittää pitää kiinni noista järjestön vaatimista vapaista! Mut joo, laita ihmees viestii myöhemminki ku oot päässy perheeseen ja alat tottuu duuniin, että miten siellä menee!! :) Ja jos ennen lähtöö tulee mitään kysymyksii, mihin voi olla jotenki avuks nii tänne vaa! Superisti tsemppiä matkaan! <3

      Poista
  2. Oi sullakin on perhe tulossa nytten ihan pian! Niin hullua!! Onko teillä mitään matkasuunnitelmia, vai nautitteko te lämmöstä sielä Floridassa? :-)

    Ps. Paras hammaspesukikka tuo leijona, meillä aina sama käytössä! Joskus se ei toimi nii sit pitää leikkiä Angry birdsiä ja näyttää vihasia ilmeitä nii saa etuhampat puhtaaks.. Kyllä tässä saa välillä aikamoinen keksijä olla.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo iha hulluuu :D Se fiilis ku näkee tuttui on niiiin epätodellinen!! Porukat lähtee käymään nopsasti myös nyc-visiitillä, kun mun pitää olla töissä, mutta sain neljän päivän viikonlopun vapaaks nii sillon sit Key Westille :) Mut joo muuten tääl kotiseuduil vaa auringon palvomist! Ja joo todellaki kaikki mahollinen vaa käyttöön, välil tulee vaa ain sellane olo et nyt ku joku näkis miten mä täällä näitten kaa leikin nii tulis varmaa hyvät naurut.. :D Oo hei angry birds onki hyvä idea!! Täytyy lisää listaan :D Ihanaa viikonloppuu sinne!<3

      Poista