tiistai 3. syyskuuta 2013

Ruisleipää ja meloonipalloja

Tänään taas tavalliseen tapaan tytöt koulubussiin, josta itsekin jatkoin matikan tunnille. Siellä sitten odotettiin luokassa meidän ihanaa opettajaa vielä 45 minuuttia tunnin alun jälkeen, but she never showed up. Toivottavasti ei ollu ollu missään onnettomuudessa, mut tää varmaan selvii ens tunnilla sit torstaina! Pakattiin sitten yhteistuumin muitten oppilaiden kanssa 45 minuutin jälkeen kimpsut kasaan ja mä lähdin suoraan salille. Täällä on noi salimaksut vähän toista luokkaa kun Suomessa. Motivuksella kuukausi maksaa 94€ + 70€ liittymismaksu, täällä normihinnat on 20 dollaria (14€) liittyminen ja 25 dollaria (18€) kuussa, mikä sisältää salin+tunnit+spinningin ilman sitovaa sopimusta (sopimuksella 14€ kuussa). Jos käyt vaan päiväsaikaan se on 8€ kuussa. Ja tietysti ensimmäinen viikko ilmasiks tutustumiseen. Mä saan vielä todennäkösesti ton mun collegen kautta sellasen alennuksen, että ei liittymismaksua ja sen jälkeen 12€ kuussa. EI SIIS MITÄÄÄN?!? Tiiän et tää koko blogi on täynnä näittä "Karita vertaa hintoja" -juttuja, mutta tosiaan tuun itkee verta, kun joudun vuoden päästä palaamaan motivukselle.

Salin jälkeen skypetin yli puoltoista tuntia mun parhaan kaverin kanssa. Oli niin ihanaa kuulla ja nähdä pitkästä aikaa! Iltapäivällä otin päikkärit ja sitten lähdinkin jo hakemaan tyttöjä. Syötiin, tehtiin läksyt ja lähdettiin cheer-treeneihin - perus tiistai. Mun duuni täällä eroo aika monen muun aupparin duunista sillä, että mulla ei oo mahollisuutta (tai ei tarvitse, miten sen nyt ottaa) keksiä meille mitään aktiviteettejä, koska näiden päivät on ihan fully booked. Tiiän että monet on lasten kanssa aamusta iltaan ja siinä tarvitaankin sitten jo vähän enemmän luovuutta. Mun oikeestaan tärkein työtehtävä täällä on autolla ajaminen, mikä on kyllä tosi kivaa täällä! Iso automaattiauto alla ja leveet tiet, joilla saa mennä lujaa. Heti tosta ku tulee meijän porteista ulos tulee sellanen perus pikkutie, josta käännytään suoraan pihoihin, ja siinä saa ajaa 40mph eli 65 km/h!! Nää on aina niitä 30km/h teitä Suomessa. Vaan muutaman stop-merkin kitkisin tuolta erittäin mielelläni.

Jottette joutuis lukee kuvatonta postausta niin olkaapas hyvä, tässä mun iltapala: hunaja- ja vesimeloonia muumikulhosta!! Sain tänään myös kunnon ruisleipää treenin jälkeen pakkasesta, ai herranjumala että oli hyvää.




1 kommentti:

  1. Just ton Suomen hintatason takia mulla ei ole varaa käydä salilla :(

    VastaaPoista