maanantai 9. joulukuuta 2013

NEW YORK

Woooh olipas loistava NYC-reissu!!! Yritän kirjottaa ihan pikasen tekstin ja kuvat saa kertoo loput, koska muuten kirjottelisin tätä viel huomenna..

Perjantaina lähin tosiaan kolmelta aamuyöllä ajamaan kentälle ja kymmeneltä olin sitten Nycissä. Surffasin busseilla Jennyn asunnolle, joka oli ihan siinä Madison Square Gardenin lähellä, ihan siis keskellä kaikkea Manhattanilla. Ahh ja se fiilis ku hyppään bussista ja Jenny vilkuttelee siellä tien toisella puolella!! Ihanku jostain leffasta poikkelehdin taksien läpi ja se halaus oli jotain ihan huipppua. Perjantai meni ihan vaan höpötellessä, vähän käytiin shoppailemassa ja syömässä Burgers & Cupcakes mestassa, ja on nyt varmaan sanomattaki selvää että oli ihan älyttömän hyvä dinneri. Illalla nähtiin myös yhtä Jennyn suomalaista kaveria, joka asuu tuolla myös, jonka mäki vähän niinku tunsin ennestään. Siellä sitte manhattanilla Jennyn minikämpässä juhlittiin itsenäisyyspäivää ja ihan sen kunniaks piti tietysti ottaa muutama lasillinen viiniä..

Lauantaina oli ihan älyttömän kaunis ilma ja käytiin vähän tutkailemassa Sohossa ja Central Parkissa.  Nyc oli tosi siisti niinku aina, mut kyl mulle tän viikonlopun kohokohta mulle oli kyllä Jenny että ei otettu mitään stressiä tosta turisteilusta, varsinki ku molemmat on jo ehtiny kaikki tärkeimmät mestat jo ennestään nähän. Tultiin nukkuu päikkärit ja illaks lähettiin kattoo Rockefellerin jouluvalot, pyörii vähän fifth avenuella ja käytiin syömässä TGIFssa. Sit yhtentoist maissa mentiin Top Of The Rockiin, jossa olin kans viime vuonna, mut siis kyl se New York vaan näyttää edelleen ihan jäätävän hienolta tolleen 70. kerroksen korkeudelta. Kuvat tietysti kertoo tosta fiiliksestä jonku sadasosan..

Sunnuntaina suunnattiin tutkimusmatkalle West Villageen, ja löydettiin kun löydettiinkin aarre!! Sockerbit on tuolla scandinavian herkkukauppa ja siis ei hyvää päivää se hetki ku käveltiin sisään ja siellä mariannet, fazer mintit, geishat ymsyms. huutaa kuorossa mun nimeä!! Oli ihan paras päätös tälle viikonlopulle, kun sain irttareita (oli ihan jäätävän hintasia, mut joka dollarin arvosia). Hengailtiin vielä hetki Jennyllä, kunnes lähin surffaamaan takas lentokentälle. Siinä kun odoteltiin mun bussia ja hyvästeltiin taas seuraavaks ehkä yheksäks kuukaudeks, niin alko sataa lunta taivaalta! Oli ihanaa! Hyvästit oli tietysti taas hirveet, mut samalla olin vaan tosi onnellinen et sain ees mahollisuuden nähä tätä tyttöä.

Siinä kun odottelin sitten mun toista bussia niin alkoki tulee sitä lunta poikittain joka suunnasta ja ei ollu enää yhtään niin ihanaa. Olin ihan syväjäässä ja kun vihdoin pääsin lentokentälle niin lennot oli tietysti myöhässä ton lumimyrskyn takia. Odottelin nelisen tuntii kentällä, mutta onneks suunta oli etelään niin pääsin kuitenki lopulta kotiin. Oli kyllä ihana fiilis kävellä siitä lentokentän ovista ulos ja se 27 asteen lämpö vähän ennen yhtä yöllä joulukuussa. Sitten ajelin vielä pari tuntia kotipihaan, jossa olin kolmen aikaan aamulla.





















ihan ei tarkentanu mutta mitäs pienistä










Ihan kiva oli myös tulla kotiin :') (82F = 28C, 32F = 0C,  -16F = -27C )

Voi nyt jäi kyllä kakssataa asiaa kertomatta tält viikonlopulta! No lisää sitte myöhemmin..

3 kommenttia:

  1. Kerro jennyn kämpästä?:) Paljon on vuokra ja miten iso ja onko kuvaa jostain ikkunasta tai parvekkeelta:D miten se sai noin ydinkeskustasta kämpän? Kiinnostaa koska eihän sitä koskaan tiedä u know ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heips! Tässä jennyn vastaus tähän: Mun kämppä on mun tanssikoulun asuntolassa eli asuminen tässä paikassa on sallittu vaan mun koululaisille ja vuokra on 1200 dollaria kuussa (siis jäätävän paljon). Asun yksin ja tää on noin laivan hytin kokoinen, vessa ja suihku käytävällä. Mulla kävi hyvä tsägä, että sain kämpän tästä. Nycissä kämpät tulee ja menee näin keskustassa noin päivän varotusajalla eli jos ei asuntolapaikkaa oo niin on helpompi ettii kämppää täältä käsin. Jos tulee pidemmäksi aikaa, tosi moni tekee niin, et menee ensin asuntolaan vaikka kuukaudeks (vuokra usein korkeempi kuten näkyy), ja yrittää täältä sit etsiä kämppiksiä ja kämppää, jolloin asuminen tulee halvemmaksi. Jos kämppää ettii netin välityksellä, kannattaa pitää mielessä, että huijareita on paljon!

      Poista