tiistai 25. maaliskuuta 2014

Day 218

Siis hyi hitto tääl laskee ens yönä lämpötila johonki kymmeneen asteeseen?! Mikä takatalvi tää nyt on! Mut siis tää on nyt kolmas kerta kun joku suomalainen on tulossa, ja aina sillon tänne tulee kylmä.. hmph.

Mut siis ihanaa kahen vuorokauden päästä tähän aikaan oon mun isosiskon kanssa!! Se tosiaan varas lennot vasta viime viikolla, joten en oo nyt yhtään ehtiny sopeutuu tähän ajatukseen. Ihanaa kun saa taas suomesta kaikkee kamaa (suklaata) ja saa taas pakattua Hannan mukaan mun jo tarpeettomia tavaroita pois. Nyt teen tässä listaa mitä Suomesta pitää tuoda: suklaata, salmiakkia hostperheelle ja kavereille, ruisleipää, vähän lisää suklaata (pääsiäissuklaita: mignoneita ja virvonvarvoneita), vähän tuliaisia hostperheelle ja hostvanhemmille synttärilahjat, meikinpoistoainetta (ei jenkeistä ei löydy hyvää)... mitäs vielä muuta.. no se sisko päälimmäisenä :)

Mulla oli tänään taas helppoakin helpompi työpäivä. Tytöt aamulla horsecamp-valmiuteen ja iltapäivällä sieltä hakemaan taas koko lauma. Tytöt halus taas heti uima-altaaseen (en tajuu miten niillä riittää energiaa, jos mä oisin ollu koko päivän ulkona nii haluisin vaa maata starfish asennossa mun sängyllä) ja siellä ne polski taas tunteja yhteen soittoon. Naapurinkin tyttö tuli leikkimään, joten mun työks jäi vaan pitää huolta että kaikki kuus tyttöä pysyy pinnalla ja ratkoa muutamia tappeluja. Ja sitten aina hoidan näitä asioita tyttöjen kavereitten vanhempien kanssa: kuka tuo ja hakee millon ja mistä ja kuka saa jäädä leikkimään ymsyms. Kun mä oon ahkerasti pitäny tytöille täällä tätä iltapäiväkerhoa niin nyt tyttöjen kaverin äiti lupas ottaa kaikki tytöt huomenna, eli mulla näillä näkymin vieläkin easympi päivä tiedossa!!

Nyt taas asiasta kukkaruukkuun, mutta kun katon tässä tätä mun tekstiä, niin tää oli just sellasta mikä mua ärsytti auppari- ja vaihtoblogeissa vuos sitten, kun vähän välii on joku sana englanniks. Believe me yritän kyllä aina suomentaa, kun huomaa kirjottavansa englanniks, mut sitä on tosi vaikee huomata ku mäki kirjotan tätä ihan vaan sellasena ajatuksenvirtana (heehh brainstorm luki eka, mutta korjasin :')). Lupaan, etten kuitenkaan ala puhuu tälleen, kun tuun Suomeen. Ärsyttää jo itteäniki. Katjan kaa tää on aina tosi hauskaa kun molemmat puhuu sujuvasti molempia, ettei oo oikeestaan mitään välii millä kielellä puhuu. Jos muita on ympärillä niin toki kohteliaisuudesta englanniks ja sit taas jos julkisella paikalla haluu sanoo jotain ei niin julkista (tai tuomita jonkun paksukaisen) niin suomen kieli tulee taas käyttöön. Sit jos kahestaan jutellaan nii se voi olla sillee puol lausetta englanniks ja puol suomeks. Välillä menee vahingossa näin, kun joku muu on paikalla ja sit ne tukehtuu nauruun kun me yhtäkkii vaihetaan suomeen ja se hämmennys kun ne ei ymmärräkkään mitään.. se on oikeesti tosi hauskaa.. :D

Oiii tässä tätä kirjottaessa hm tuli koulusta kotiin ja toi mulle postilaatikossa olleen paketin, jossa oli yks koru jonka äiti käytti Suomessa huollossa, ja sitten siellä oli MARIANNE-KISMET oijoijoijoi namnamnam kiitos! Mulla oikeestaan on täällä nyt ollu niin paljon vierailijoita etten oo parin ekan kuukauden jälkeen ollu hetkeekään ilman fazun karkkeja, mutta kismettiäpä ei oo tullu saatua pitkään aikaan. Ja nyt hm lähti jo töihin. Jep se oli just 10am-9pm koulussa ja sit se menee töihin 11pm-8am. Ja yleensä noi työvuorot on vielä 6pm-8am, siis 14 tuntia. Että näin täällä. Lentäjä-hostdad on taas ollu kohta viikon pois, joten kyllä tässä perheessä on aupairille tarvetta.

Josta puheenollen, näitten uuden aupparin etsintäprosessi edistyy ja näillä näkymin mulle tulee ehkä saksalainen seuraaja kesällä/syksyllä! Itsellänihän ei oo vielä aavistustakaan mun lähtöpäivästä/travel monthista, koska no meijän LCC nyt on vähän tollanen.. monella järjestöllä on pakolliset kuukausitapaamiset ton tyypin kanssa - mä en oo nähny mun tyyppiä sen jälkeen kun tulin tänne yli seittemän kuukautta sitten.. hups :D Monet kesällä lähtevät aupparit tekee jo travel month suunnitelmiaan (järjestö maksaa sulle kotiinpaluulennon mistä puolelta jenkkejä vaan, joten kantsii mennä mahollisimman pitkälle), joten olis kyllä kiva saada jotain päivämääriä, niin selviäis mullekkin, josko ehin mun travel monthista nauttia!

Nyt tuli kyllä taas miljoona random asiaa samaan postaukseen ilman mitään järkeä, ilman kuvia, ja silti jostain syystä jatkan tätä kirjottamista... ääh.. Pahoittelut ja hyvää yötä!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti