tiistai 11. maaliskuuta 2014

Kuvattomia arkikuulumisia

Ollu taas niin perus kaks aupparipäivää että! Eilen olin reipas päivällä ja tein meijän poimimista mansikoista britakakun, josta ei tietenkään tullu niin kaunista ku noin sata kertaa ku oon sen aiemmin tehny. Tästäki oon tääl vissiin kymmenen kertaa valittanu, mutta täällä ei oikeesti leipominen onnistu!! :D Mikään ei nouse tai marenki rapeudu, varmaan tän älyttömän kosteuden ja ihmeellisten ainesosien takia.. Ihan sairaan hyvää oli kuitenki niinku aina, koko kakku meniki siinä sitten dinnerin jälkkärinä.

Tänää olin kans tosi reipas (ihanaa miten yritän saada mun päivät kuulostaa jotenki merkityksellisiltä tällä mun reipastelulla) kun menin heti aamulla tyttöjen viemisen jälkeen treeneihin. Treenattiin melkein pari tuntia, tulin käymään kotona suihkussa ja Randyn kaa hengasin loppupäivän. Haettii DQst jätskit ja löhöttii sen olohuonees kattoo leffaa koko iltapäivä. Että se siitä reipastelusta!

Töitä taas riitti tänään illalla.. Molemmat vanhemmat duunissa niinku yleensä, ja koulussa oli vähän sekoiltu siitä että kuka on parent pick up ja kuka ei, joten hain ensin kaks tyttöä bussilta, toin kotiin jossa olin laittanu ruuan valmiiks pöytään, tytöt sai sit jäädä kahestaan hetkeks kotiin kun lähin hakemaan A:n koululta 45 minuutin päästä, eli siihen reissuun sit vielä puoltoistuntia. Sitten sen jälkeen ruokaa A:lle ja kolmen tytön kotiläksyt, jonka jälkeen oliki jo nukkumaanmenoaika. Sit mä yritän vielä samalla siivoilla tätä läävää ja laittaa tyttöjä nukkumaan. Aupairin työhönhän ei siis kuulu siivoominen työnä, vaan "osallistuminen kotitöihin yhtenä perheenjäsenenä". Eli meille ei todellakaan kuulu esimerkiks vanhempien kauluspaitojen silittäminen, kenkien kiillotus tai koko talon imurointi, mitä esimerkiks tossa aupairit-ohjelmassa näkyy. Tää on yks hyvä puoli järjestön kautta tulemisessa, meillä ei saa teettää mitään lapsiin liittymättömiä töitä.

Mua ei oo ikinä erikseen pyydetty tekemään täällä mitään siivoustöitä, mutta kyllä mä joka päivä autan ja siivoon. Tavallisesti aamulla sillon kuuden aikaan tyhjennän yöllä pyörineen tiskikoneen muksujen aamupalatiskien tieltä ja siivoon kaikki muksujen aamupalajäljet. Päivän aikana mulla ei oo muita töitä kun lapsien pyykit kaks kertaa viikossa ja lakanat joka toinen viikko. Kun tytöt tulee koulusta niin syödään dinneri, jonka jälkeen kotiläksyjen lomassa siivoon ruokapöydän ja laitan kaikki tiskit koneeseen ja yleensä vielä ennen nukkumaanmenoa yritän siivota ton keittiön tason puhtaaks, koska tossa välissä kolmen lapsen kanssa siihen kertyy jo himalajan kokonen möykky tavaraa ja muuten alkaa aamul ketuttaa ku pitäis alkaa tehä siinä lounasbokseja.

Mutta se tästä siivoomisesta on kyllä sanottava että vaikka mä en ees tee täällä sitä kovinta työtä (hostmomille jää koko talon imurointi, vessat ymsyms.) nii on kyllä erilaista yrittää pitää siistinä 250 neliön taloo, jossa asuu kolme lasta, kun 21 neliön omaa yksiötä :D Helkutti kun on tottunu siihen että jos siivoot kämpän putipuhtaaks, lähet ulos ja saat tulla takasin kiiltävään kotiin, mut eiiii ei täällä :D Siihen ei mee ees kahta minuuttii ku just siivottu pöytä on taas ihan järkyttävässä kunnossa!

Noh tästä tulikin sitten siivouspostaus! Ei nyt tunnu olevan mitään järkevää sanottavaa, joten suosiolla lopetan tähän. Good night!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti