torstai 31. lokakuuta 2013

Trick or treat!! :'))

Happy Halloween everyone!! Mä oon kyllä ollu jo muutaman viimesen päivän ihan kissa pistoksissa tästä, ja tänään mä vihdoin pääsin trick or treating ekaa ja varmaan vikaa kertaa elämässäni.

Se, mikä mut kuitenki yllätti, oli että tää päivä ei ollu mitenkään hirveen erityinen. Kaikesta tästä viimesen kuuden viikon sähellyksestä olis päätelly, että tänään kaikki on vaan halloween halloween halloween, mutta ei. Lapsilla oli ihan normaalisti koulua niin tänään kun huomennakin?! Mikä juhla se semmonen on? Niin oli siis mullakin tänään matikantunti, jonka jälkeen menin tavalliseen tapaan salille, ja iltapäivän lusmuilin kotona.. kyllä mä yhden makaroonilaatikon sain aikaseks! Neljältä hain tytöt, syötiin ja tehtiin läksyt niinkun aina. Sitten leikittiin vielä jonkun aikaa pihalla ja mä hypin ekaa kertaa narua varmaan ala-asteen jälkeen! Siis tiiätteks silleen, että kaks pyörittää ja yks hyppii ja sit on niit kaikkii loruja ja pelejä siihen, oli ihan sairaan hauskaa!

Sit yhtäkkii tuliki tytöille hirvee kiire, että nyt pitää saada asut päälle, joten ei muuta kun vaihtamaan. Siinä vaiheessa, kun päästiin ulos, oliki yhtäkkii tullu ihan pimeetä ja koko neighborhood kuhisi lapsista mitä ihanimmissa asuissa!! Tosiaan kun asutaan tälläsellä aidatulla alueella, niin tänne tuodaan autoilla myös aitojen ulkopuolelta lapsia trick or treatingiin, koska sitä ei voi tuolla missä vaan tehdä. Ensinnäkin ne kävelytiet puuttuu, ja toiseksi tääl ei voi ihan kenen vaan ovelle mennä koputtelee.. Mut oli kivaan kun ei tarvinnut hiljasuudessa kulkea, vaan oli semmonen katujuhla-meininki!

Tyttöjen kanssa kierrettiin koko meijän naapurusto, mihin meni varmaan tunti aikaa. Ja siis vähän eri meininkiä noitten karkkien kanssa kun meillä pääsiäisenä.. :D Jokaiselta ovelta sai kourallisen pikkusuklaapatukoita, ja mun pieni Red Riding Hood basket täytty jo ennen puoliväliä!! Muutamat vanhemmat naureskelikin mun pikkukorille "Is that supposed to be a basket?! You must have a pillowcase under your dress!!" Selvästi olin ihan newbie tässä.. Monet lapsista tosiaan kantaa tyynyliinoja mukana, koska sinne saa varastoitua eniten karkkia.. Mut trick or treating oli ihan älyttömän hauskaa!! Joka ovella oli hymyileviä ihmisiä, jotka kehu asuja ja anto karkkia. Oli myös ihan sairaan hienoja Halloween-koristeluja! Yhden talon oven vieressä oli keinutuoli, jossa istui pelottavaan naamariin ja mustaan pukeutunut tyyppi, joka näytti kyllä ihan vaan koristeelta. Sillä oli sitten sylissään karkkikulho ja note: Help yourself. Sieltä kuulu sitte tasaseen tahtiin ihan jäätävää kirkumista, kun se siitä yhtäkkiä nousikin, kun joku oli nappaamassa karkkia! Tälläsii vähän erilaisii oli kyllä monella ovella, ihanaa kun nää jaksaa panostaa!

Pienen trick or treat -videon kuvasin, mutta blogger ei halua sitä taas vaihteeksi tähän julkasta, joten se löytyy linkin takaa, TÄÄLTÄ.

Mun ihanat tytöt, jotka ei kyllä tänään olleet kuvauspäällä ollenkaan! Siihen vielä päälle 
iphonen kamera ja pimeys ulkona, niin avot, kyllä taas voi olla ylpee näistä blogin kuvista..


Tosi hienoja asuja oli kyllä kaikilla! Odotin et tulisin näkee nelkyt supermanii ja poliisii ja prinsessaa, mut ei, nää on oikeesti tosi luovia! Ja kaikist ihanimpii oli sellaset vaahtosammuttimen kokoset, joilla ei oo viel mitään käryä täst koko hommasta, mut ne on puettu ihan viimesen päälle ja sit käsketään vaan sanoa trick or treat! Tossa vielä meijän kierroksen jälkeen istuskelin ulkona jakamassa karkkeja, ja yks tommonen varmaan 4-vuotias superman sai pienen trickin, kun meijän sadettimet pamahti yhtäkkiä päälle.. :D Sit se vaan hämmenty jotenki tosi pahasti, ja vaan jäi seisomaan keskelle sitä nurmikkoa ihan läpimärkänä :D Voi pieni se oli niin sulkku.. Mut joo, tunnin päästä on marraskuu, ja täällä on edelleen joka päivä yli 30 astetta lämmintä. Sadekausikin on loppunu jo monta viikkoo sitte, nyt on vaan tosi kuumaa ja kuivaa. Sopii mulle, ei siinä mitään! Mutta on se hauskaa, kun sääkanavalla ne koko ajan päivittelee sitä, että tulispa vähän viileempäää ilmaa vihdoinki.

Karkkikierroksen jälkeen alko toinen, ehkä tyttöjen mielestä yhtä tärkee osa tätä päivää: candy trading.. Istuttiin sitten E:n huoneen lattialla toista tuntia ja ostettiin Reese'ssejä m&millä ja twixejä snikkersseillä toisiltamme. Mut tää oli kyllä fiksua, lopulta kaikki oli tosi tyytyväisii saliiseensa!

Mutta tosiaan, vaikka tosi hauskaa olikin, tätä koko Halloweeniä kesti vajaa kolme tuntia. Ei kouluvapaita, ei juhla-aterioita, ei mitään muuta kun trick or treating.. Sitten pakattiin taas koulureput valmiiksi huomiselle!


Tässä pelkästään mun pikku karkkisaalis.. Ja tosiaan muksuilla vielä varmaan tuplasti jokaisella. 
Eipähän tarvii loppuvuonna ostaa karkkia!


Ja vielä pari kuvaa pihoilta..







Ähh harmittaa etten saanut mitään kivoja kuvia tästä illasta, 
en puvuista enkä parhaista pihakoristeista..

Mutta ihana ilta oli! Once again, HAPPY HALLOWEEN!! :)

6 kommenttia:

  1. Ihanaa ku on koko päivän tehny kauheesti mieli karkkia ni nyt sä sitte heität tollasen kuvan saaliistas tänne :D Mutta joo, Halloween on kyllä munkin pakko joskus päästä kokemaan! Vaikka mäkin olin kyllä aatellu että siellä olis kauheet kestitykset ja vapaapäivät ymv kun ne niin kauheesti panostaa. Mutta karkkikierros ja ihmiset puvuissaan voi vitsit että kuulostaa niin kivalta :D Ja sun asu oli ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah jep :D Joo oli kyl kokemus, ihanku olis taas ollu keskellä jotain leffaa! Kiitos :')

      Poista
  2. Oi vitsi mite kivan näköstä!

    VastaaPoista
  3. Oi vitsi, ihanan näköstä, teilläkin kunnolla panostettu halloweeniin! Mun halloween meni vähän niin ja näin, jetlagista palautuen. :D Oon siis tullu Floridaan auppariksi tiistaina, ja nyt ekan kerran ku pääsin vähän pidemmäks aikaa koneelle, selailin vähän au pair-blogeja ja löysin sun blogin! :D Mä en nyt tähän hätään lukea sun kaikkia postauksia läpi, niin missäpäin Floridaa asusteletkaan? :D Mä asun Lake Worthin lähellä, suomalaisessa perheessä ja suomalaisten ympäröimänä. :-DD Mä jään ehdottomasti seurailee sun blogia, ja jos kiinnostaa, mä alan kehittelee nyt mun omaa auppari-blogia osoitteeseen: jossuflorida.blogspot.com

    Ei muuta, kun onnea matkaan au pair-vuoteesi! :D

    VastaaPoista
  4. Oi olisimpa päässyt viettämään amerikkalaisen Halloweenin:-)
    Olin Floridassa viime kuussa ja mielelläni menisin uudestaan..
    Tosi kivoja kuvia!

    http://www.bySarina.com

    VastaaPoista
  5. Joo semmosta lueskelinkin, siks laitoinkin sulle viestiä! :D Ei siis kovin kaukana ollakaan. Mut mä jään seurailee sun blogia, ja laittelen sulle viestiä sitten vaikka, kun oon tän alkusähellyksen saanut ohi. :D Tää mun perheen äiti tuntee jotain 20-vuotiaita suomalaisia preschool auppareita (en kyl oikeen tiiä mitä ne on), mutta niistä kuulemma löytyy kans seuraa. :D Ja mä oon ihan oma-alotteisesti täällä, löysin perheen floridan suomalaisten sivustolta, ja mulle tää vaihtoehto oli halvempi ja helpompi, koska oon sattunut syntymään tässä maassa ja mulla on siten kansalaisuus. :D Sä vissiin oot järjestön kautta?

    VastaaPoista